Dienstverleners vechten voor klantbehoud

In 2014 wordt een beginnend herstel van de economie verwacht. Mensen zullen meer dure consumptiegoederen vervangen en zich bezinnen over de bijbehorende verzekeringen. Ook het bedrijfsleven zal weer meer in beweging komen, wat gepaard zal gaan met aanpassingen in de te verzekeren risico’s. Via vergelijkingssites kunnen consumenten en zakelijke klanten gemakkelijk op prijs vergelijken en verzekeraars strijden om de aandacht van klanten.

Appels en peren
Hoewel klanten steeds meer zelf kunnen vergelijken, wordt het verzekeringslandschap er niet overzichtelijker op. Niet altijd is duidelijk welke dekkingen en uitsluitingen onder een bepaalde verzekering vallen, en zo worden appels met peren vergeleken.

Persoonlijke loyaliteit
De enige manier om in dit doolhof de juiste verzekeringen voor de beste prijs te krijgen is een loyale adviseur in de arm te nemen. Een onafhankelijke adviseur zoals Flavius, die onafhankelijk van banken en verzekeraars de kant van de zakelijke en particuliere klant kiest. Een adviseur van Flavius kent de weg in het woud van verzekeringen en weet welke uitsluitingen op de loer liggen bij potentiële schadeclaims. Een adviseur die zijn klanten kent en in is staat een goed passend verzekeringspakket af te sluiten tegen scherpe premies. Een pakket dat ook standhoudt op het moment dat schade geclaimd moet worden.